Mitt hjärta är ingen leksak <3

För varje år som har gått så har jag lärt mig något nytt om kärlek. Och jag har blivit starkare och hårdare och vet hur jag ska hantera någon som manipulerar ens hjärta. Man kan tro att jag ska hata alla jag varit tillsammans med, alla som har "krossat mitt hjärta". Men det är ju dom som har lärt mig allt jag kan idag om kärlek. Det är sant att ju äldre man blir, eller hur många fler man varit tillsammans med, så får man mer erfarenhet. På ett sätt har jag blivit både värre och bättre i kärlek, om man nu kan säga så där. Jag har mer tålamod och kan hantera situationer bättre än jag kunde förut. På ett sätt. Men jag har blivit hårdare som sagt, och ibland hanterar jag situationer helt fel för att jag tänker fan inte bli sårad igen.
Kärlek förändrar en person för varje dag som går. Jag är kär i kärleken och skulle aldrig kunna leva utan den. Men när jag tänker tillbaka på mina ex, och tänker hur jag blev behandlad ibland, allt jag kan tänka är att mitt hjärta är ingen leksak. Ingens hjärta är någon leksak. Jag har sårat killar jag också, och det finns en person jag mår extra dåligt över. Det är tankarna på honom som får mig att vara lite mer försiktig. Vi var aldrig tillsammans, men han tyckte om mig och jag krossade killens hjärta... Jag hade aldrig gjort det med flit, men på ett sätt såg jag vart det var på väg nånstans.
Men man gör saker man ångrar. Man lär sig av sina misstag. När det gäller kärlek spelar åldern ingen roll heller, vilket jag har tänkt ganska mycket på på senaste tiden. Äldre har mer erfarenhet, men vad spelar det för roll när det är ens hjärta som bestämmer? Exakt, det är hjärtat som bestämmer, inte kroppen och hur mycket äldre eller yngre den är. Lyssna alltid på ditt hjärta. Sen är det klart att det finns en gräns, men det förstår man ju. :) Behövde skriva det här, för har tänkt på det här i princip flera dagar.
Kärlek är det bästa som finns, låt ingen leka med ditt hjärta, för du förtjänar att någon behandlar det mer som ett gosedjur än en fotboll. :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0