Film - The Social Network

TRAILER
Handling
Mark Zuckerberg(Jesse Eisenberg) är en student på Harvard som inte har så många vänner. Han bryr sig liksom inte alls om vad andra tycker. Och när han blir sårad av en tjej så sätter han sig ner vid sin dator och skapar en webbsida(se på filmen för att få reda på vad för sida ;)). Sidan fick många träffar och Mark blev ännu mer hatad, speciellt av tjejerna på Harvard. Men det fanns några som tyckte det han gjorde var riktigt duktigt och ville ha hjälp av honom att skapa en sorts raggningssajt för Harvardelever.
Och då får Mark idén att skapa TheFacebook. Han får hjälp av sin vän Eduardo Saverin(Andrew Garfield), men vad dom inte visste var hur stor sidan skulle bli och vad det skulle skapa för problem för dom båda.

Egna tankar om filmen
Jag måste börja med att säga att den här filmen i mina ögon var en riktig wow-film! Den var invecklad, det var mycket ord och koder man inte förstår om man inte är en datamänniska, men det var ändå inte för invecklat för en som mig, som inte kan sånt där. Inte nog med att Jesse Eisenberg är en av mina favoritskådespelare så var hans insats i den här filmen den bästa jag sett honom i. Det hände saker hela tiden och därför var filmen hela tiden spännande och inte någon gång gäspade jag. Ja, det enda problemet jag hade med filmen var att det fanns droger med... Och jag hatar ju sånt, men har man inget emot sånt eller inte bryr sig så är det här en riktigt bra film. Rekommenderar den till 99 %!

Skådespelare: J J J J J
Handling: J J J J j
Chans att jag ser den igen: J J J J
Helhetsbetyg: J J J J J

Den här filmen får 5 stycken J av mig! ;) Hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0