Film - The House (thai)

TRAILER - utan engsub
Handling
Filmen är inspirerad av tre riktiga mord som hände tre unga kvinnor, olika år.
En ung reporter vid namn Chalinee(Intira Jaroenpura), får ta hand om ett fall som kräver mycket arbete och eftersökningar. Det tar henne till ett hus, där mordet hon undersöker tydligen hände. När hon filmar huset ser hon något mystiskt som hon bara måste undersöka vidare. Ju djupare i fallet hon går, desto fler hemska saker händer, och hennes förhållande med sin pojkvän börjar hänga på en väldigt lös tråd. Hon blir varnad flera gånger på mystiska sätt att inte gå in i huset, men ändå fortsätter hon på fallet, av ren nyfikenhet.

Egna tankar om filmen
Filmen var bra från början till slut! Man fick lära känna karaktärerna innan själva "skräcken" började, och det gjorde att man levde sig in i filmen mycket mer. Det var som en typisk asiatisk skräckfilm, men den hade ändå ett budskap och händelser som ingen annan skräckfilm jag sett, vilket gav en annorlunda men bra känsla. Budskapet som filmen hade fick mig att börja tänka på att uppskatta det jag har, och inte låta hat förstöra något som kan vara bra. Och att förståelse är riktigt viktigt. SÅ SJUKT BRA FILM! Effekterna var bra, handlingen, slutet, början, ALLTING.

Skådespelare: J J J J J
Handling: J J J J J
Effekter: J J J J j
Chans att jag ser den igen: J J J J J
Helhetsbetyg: J J J J J

The House var en av dom bästa filmerna jag sett. ;) Inte bara för att det var en asiatisk film, utan för att riktigt bra skräckfilmer med ett BUDSKAP är alltid dom bästa filmerna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0