Brunnit i huset?!

Ja, det har brunnit i vårt hus här i Brandbergen! :O Brandkåren kom hit. Haha, Brandkåren kom till Brandbergen. HAHA. Är det bara jag som har sådan humor?
Men asså, pappa kommer in i mitt rum o säger att det brinner, jag ba haha jättekul.. Men så luktar jag och ser liksom hur rökigt det egentligen är i vår lägenhet. Så går vi ut i trappen och SHIT vad rök det var där! Man kunde knappt andas, och det var uppståndelse och folk som sprang ut med sina små barn o grejjer. Och det brann ju i våningen under oss, i någon fläkt eller hur det nu var. Det förklarar hur all denna rök kom upp i vår lägenhet genom stängda dörrar!
Men läskigt, när sånt där händer en själv. Visst, det gick bra och brandkåren stack efter ca 30-45 minuter och dom kom och knackade på och frågade om vi var okey, och sa att det värsta var över nu och att vi kunde stanna i våra lägenheter. Vilken tur att dom kom så fort! Usch, hemskt... :O

BTW. Måste bara hylla alla dessa brandmän som riskerar sina egna liv för att rädda andras! Ni är otroliga! :D Och sen finns det ju dom som tycker att brandmän är sexiga, för er lägger jag upp den här bilden! Och förresten, han som kom hit var ganska lik den här snubben, ja, i ansiktet alltså ^^

Kommentarer
Postat av: VADFANSKAJAGHETA - Uppsalas största blogg

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om det blev du eller anmäl dig till den nya omgången här:

http://vadfanskajagheta.se/2011/march/onsdag-dagens-blogg-4.html#comment

2011-03-30 @ 04:01:51
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0