Film - Into The Mirror (koreansk)

TRAILER


Handling
Efter att ha förlorat sin kollega i ett gisslan-drama slutade Woo Young-min(Yoo Ji-tae) som polis och började arbeta som säkerhetsvakt för sin farbror på varuhuset Dreampia.
För ungefär ett år sedan så brann det i varuhuset, och många anställda dog i branden, bl.a en kvinna vid namn Lee Jeong-hyeon. Dom hittade en nästintill oigenkännlig kropp och antog att det var kvinnan. Nu, ett år senare, ska dom öppna Dreampia igen och bara några dagar innan så dör en anställd en mystisk död, framför en spegel. Polisen avslutar fallet med att säga att det var ett självmord, men Woo är fast besluten om att hitta en annan förklaring till hur kvinnan dog.
När fler mystiska saker händer i varuhuset så blir han bara mer och mer säker på att det är någonting i speglarna som orsakar allting, men vem tror honom?

Egna tankar om filmen
Into The Mirror är, som man kan tro, ganska lik den amerikanska filmen Mirrors. Det finns vissa likheter, men den här filmen har bättre story och större budskap än vad Mirrors har. Den är otroligt bra måste jag säga! Förutom likheterna med Mirrors så kunde jag lättare relatera till karaktärerna och känna med Woo Young-min, vilket gjorde att jag levde mig in i filmen på ett sätt som jag inte gjorde med "den amerikanska versionen".
För att säga vad jag tyckte om filmen i helhet; jag kunde knappt slita blicken från skärmen, det var många åh- och jahakänslor, som att ju mer jag tittade desto fler saker hände som jag verkligen inte trodde skulle hända. Awesome movie!
Yoo Ji-tae är en riktigt bra skådespelare som förvånar mig mer och mer ju fler filmer jag ser med honom. Jag rekommenderar att se många filmer med honom, även om ni inte är så inne på asiater som jag är! ;)

Skådespelare: J J J J j
Handling: J J J J J
Effekter: J J J J J
Chans att jag ser den igen: J J J J J
Helhetsbetyg: J J J J J

God bless Yoo Ji-tae! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0